شرایط و قوانین استفاده از سرویسها و خدمات کوچ مارکت
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای کوچ مارکت منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای کوچ مارکت تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات کوچ مارکت اقدام نماید
سیاستهای رعایت حریم شخصی
فروشگاه کوچ مارکت به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
فروشگاه کوچ مارکت متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت کوچ مارکت ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.koochmarket.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمیگیریم. وب سایت کوچ مارکت هیچ گونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از koochmarket.ir ندارد.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. کوچ مارکت به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
– کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت کوچ مارکت به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه یا ایمیل و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار میگیرند. کوچ مارکت همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در کوچ مارکت به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای کوچ مارکت محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی یک هفته به حساب مشتری واریز می شود.
– کوچ مارکت مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای کوچ مارکت محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت کوچ مارکت ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای کوچ مارکت محفوظ است. کوچ مارکت در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت کوچ مارکت میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتور حقیقی به حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
خسارت در هنگام حمل و نقل
فروشگاه کوچ مارکت همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و مسئولیتی متوجه فروشگاه کوچ مارکت نیست
سرویس مهلت تست ۷ روزه کوچ مارکت
لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش کوچ مارکت کنترل و بررسی میشود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس فوق میشود. همچنین، این سرویس، اشکالهای فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمیشود.
آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمیشود .
برای استفاده از سرویس تضمین تعویض ۷ روزه کوچ مارکت ، دقت فرمایید که کالا به خوبی بسته بندی شود، لوازم جانبی و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.
در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط کوچ مارکت دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود.
در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در کوچ مارکت به اتمام برسد، و امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود
روش بازگرداندن کالا :
سایت کوچ مارکت جهت جلب رضایت مشتریان و ارایه خدمات مناسب شرایطی را برای بازگرداندن کالا در نظر گرفته است.
۱– معیوب بودن کالا :
در صورت دریافت کالای معیوب توسط مشتری، سایت کوچ مارکت موظف به تعویض و حل مشکل می باشد.شایان ذکر است اشکالات فنی ایجاد شده در اثر حمل اشتباه کالا توسط شرکت حمل و نقل در تعهدات سایت نمی باشد و شرکت حمل و نقل می بایست پاسخگو باشد. توصیه می شود در صورت آسیب دیدن بسته از تحویل آن خودداری نموده و یا نزد مامور پست کالای خود را بازرسی نمایید.
کالای معیوب نمی بایست توسط مشتری استفاده شود و مشتری موظف است ظرف ۲۴ ساعت پس از تحویل کالای معیوب نسبت به مرجوع آن اقدام نماید.
از اینکه در صورت بروز مشکلات اینچنینی با ما تماس می گیرد سپاسگزاریم.
۲– مغایرت کالای ارسالی با درخواست مشتری :
در صورت اشتباه احتمالی و مغایرت در ارسال کالا، سایت کوچ مارکت موظف به تعویض کالا بوده و هزینه پستی عودت کالا و ارسال کالای جدید بر عهده کوچ مارکت می باشد.در صورت استفاده کالا توسط مشتری این شرایط لغو می گردد.
۳– انصراف از خرید :
در صورت انصراف مشتری از خرید کالا می بایست بلافاصله و قبل از ارسال کالا ضمن تماس با سایت کوچ مارکت انصراف خود را اعلام نماید؛ در این صورت هزینه ای از مشتری کسر نشده و مبلغ پرداختی عودت داده شده و یا در صورت تمایل مشتری به جایگزینی کالای جدید،اقدام خواهد شد.اما در صورت ارسال کالا، مشتری می بایست پس از تحویل کالا و ظرف ۲۴ ساعت نسبت به عودت کالا به سایت اقدام نموده و هزینه ارسال و عودت از حساب مشتری کسر خواهد شد.